Głośny dzwięk przy włączeniu klimatyzacji.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokus40
    Classic
    • 2012
    • 19

    Głośny dzwięk przy włączeniu klimatyzacji.

    KKK zastępuje Garretta:

  • karuzel
    Ambiente
    • 2011
    • 210

    #2
    Głośny dzwięk przy włączeniu klimatyzacji.

    Witam

    Posiadam octavie II od niedawna i jak dotąd z klimatyzacji (manualnej) prawie nie korzystałem do momentu kiedy nadeszły upały. Jest to mój pierwszy samochód z klimatyzacją więc nie wiem czy to normalna praca klimatyzacji czy coś się zacznie zaraz sypać. Teraz konkrety - żonka czeka na parkingu koło firmy z włączonym silnikiem i klimatyzacją bo ze 25 stopni w cieniu, a tu odgłos jakby ktoś pod maskę wsadził suszarkę do włosów albo odkurzacz. Oczywiście wystarczy wyłączyć klimatyzację przyciskiem AC (nawiewy mogą pracować) aby wszystko ucichło (jakby ktoś gasił odrzutowiec ). Dzwięk wydaje mi się dochodzi z okolic chłodnicy. Samo chłodzenie w samochodzie bez zarzutu i podczas jazdy w środku tego nie słychać. Czy szykować się na wydatki, czy to normalna praca klimy?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      karuzel, wyje Ci wentylator na chłodnicy który uruchamia się razem z klimatyzacją. jeżeli według Ciebie chodzi faktycznie bardzo głośno to podjedź gdzieś na diagnoze , ewentualnie porównaj do innej octavii ponieważ może Ci się zacierać , a lepiej żeby nie stanął Ci na dobre na przykład w Chorwacji... :diabelski_usmiech
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        na 95 % jest to wentylator

        a tak pytanie z innej beczki nabitą masz tą klimę?Ja jak nie miałem nabitej klimy to miałem podobny dźwięk odrzutowca
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • karuzel
          Ambiente
          • 2011
          • 210

          #5
          nabita na świeżo na początku maja. Muszę zaczepić kogoś z octavią i zobaczyć jak klima u innych chodzi.

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Widzę, że problem podobny do mojego tylko w 01 i 1,6 bęzyna. Jak włączę klimę a jest manualna to tak jak autor postu napisał wyje jak odkurzacz albo jeszcze głośniej mało tego to silnik zwalnia i szarpie ale dmuch zimne powietrze. Co powinienem sprawdzić? I jeszcze jedno od zakupu kiedy był uzupełniany czynnik to przy klimie nic nie robiłem ops: myśląc, że jak działa to wszystko OK a tu zonk ops:. Może jakieś rady :?:
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              Zamieszczone przez tomus7
              mało tego to silnik zwalnia i szarpie
              proponuję błyskawicznie jechać na diagnozę sprężarki zanim Ci się zatrze , bo jakoś to mi na to wygląda :?
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • dalw
                Classic
                • 2011
                • 29

                #8
                jedna z przyczyn to niepracujący mały wiatrak
                otwórz maskę i sprawdź,

                jak mi nie pracował mały to duży wył (bardzo wysokie obroty) bo musiał wykonać pracę za dwa

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  Zamieszczone przez dalw
                  jedna z przyczyn to niepracujący mały wiatrak
                  otwórz maskę i sprawdź,

                  jak mi nie pracował mały to duży wył (bardzo wysokie obroty) bo musiał wykonać pracę za dwa
                  A kiedy mają pracować oba wentylarory?
                  Bo ja myślę że 1 jak chodzi klima a drugi gdy silnik (płyn chłodzący) dostanie zbyt wysoką temperaturę ops:
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • dalw
                    Classic
                    • 2011
                    • 29

                    #10
                    oba jak się włącza klimę

                    Komentarz

                    • karuzel
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 210

                      #11
                      A gdzie jest umiejscowiony mały wiatrak?

                      Komentarz

                      • dalw
                        Classic
                        • 2011
                        • 29

                        #12
                        obok dużego

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Zamieszczone przez dalw
                          oba jak się włącza klimę
                          No niestety po rozgrzaniu silnika ok 90 C na szafie klima na max i tylko mały się za
                          włączył i to dopiero po włączeniu klimy. A dmucha zimnym że aż strach :?:
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • Tippo
                            L&K
                            • 2009
                            • 1349
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            W BXE mojej siorki jest tylko 1 duzy wiatrak, nie ma juz 2, w bkc malzonki, z tym ze to golf5 sa 2 siemensy. Swoja droga ida non stop, bo sie ponoc zepsul wbudowany sterownik w tym duzym.
                            Wiec taki duzy wiatrak moze robic sporo halasu, z tym ze ja mam punkt odniesienia, ty musisz sobie ten punkt wyrobic sam

                            Komentarz

                            • karuzel
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 210

                              #15
                              No właśnie, dopatrzyłem się tylko jednego wiatraka, dzisiaj przyjżę mu się bliżej, a przy okazji może znajdę osobę z podobnym modelem i sprawdzę głośność pracy wiatraka w innej skodzie.

                              Komentarz

                              • bari76
                                Drive
                                • 2011
                                • 49

                                #16
                                chlodnik

                                zajmowalem sie klimami dobre dziesiec lat sprawdz najpierw czy nic na wetylator sie nie nawinelo a puzniej przetestuj w ten sposob postsw auto w cieniu uruchomione wlacz klimke izobacz czy wetylatory pracuja na wolnych obrotach puzniej wlacz nawiew powietrza z zewnatrz na max jesli wetylatory chlodnicy wlacza sie na wyrzsze obroty to jest ok.. jesli nie pracuja na niskich obrotach tylko odrazu wchodza na wysokie to trzeba do elektryka pojechac zeby je cprawdzil lub umyc chlodnice karcherem dajlepiej przed myciem napuscic ja woda z ludwikiem zadnych tam innych wynalazkow chemicznych ludwik jest sprawdzony na 1000 procent nie zzera aluminium i jest najtanszy. myc z odleglosci jakies 30 -40 cm zeby jej nie pozaginac .poza tym opcji jest wiele najgorsza to sprerzarka siada choc nie przypuszczam bynajmniej nie jechac na te smieszne komputery ustawione wszedzie nawet w stacjach wymiany opon sluzace przewaznie do nabijania ale klijeta w butelke .jesli juz szukac to najlepiej warsztatu gdzie zajmuja sie montarzem agregatow chlodniczych bedzie nadzieja ze tam sie ktos zna na tym co robi weznie 3 werzyki 2 manometry zapnie je tam gzie wpina sie rzekome komputery sprawdzi jakie jest cisnienie w czynnika podczas pracy klimy i bedzie to kosztowalo jakies 30 zl i 20 minut i oczywiscie udzieli jakichs instrukcji

                                [ Dodano: Pią 10 Cze, 11 21:28 ]
                                co do wiatrakow to czy jest jeden czy dwa powinien po wlaczeniu klimy najpierw ruszyc z wolnych obrotow a dopiero puzniej o ile jest ma tyle goraco wejsc na wysokie obroty jesli sa dwa to drugi moze sie znajdowac z drugiej strony chlodnicy jego obroty sa regulowane cisnieniem czynnika chlodniczego w ukladzia dziala to na tej zasadzie im wiecej ciepla zabieramy z kabiny za pomoca klimy tym wiecej ciepla musi wyrzucic wetylator na chlodnicy
                                bari

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  u mnie zawsze wyje wentylator jak klima jest obciążona. Wtedy jak włączy się na wyższy bieg, jest odgłos jak z odrzutowca

                                  Zamieszczone przez tomus7
                                  Widzę, że problem podobny do mojego tylko w 01 i 1,6 bęzyna. Jak włączę klimę a jest manualna to tak jak autor postu napisał wyje jak odkurzacz albo jeszcze głośniej mało tego to silnik zwalnia i szarpie ale dmuch zimne powietrze.
                                  u mnie wyje, ale jak np. postoi na słoneczku (zagrzeje się i wiatrak przejdzie na wyższy bieg) - jak po prostu jest włączona, to nie ma takiego objawu. Wiatraki chodzą raczej cicho. Silnik nie szarpie.

                                  Zamieszczone przez dalw
                                  jedna z przyczyn to niepracujący mały wiatrak
                                  w O1 mają chodzić 2 wiatraki przy włączonej klimie, a w O2? nie wiem.

                                  Zamieszczone przez tomus7
                                  No niestety po rozgrzaniu silnika ok 90 C na szafie klima na max i tylko mały się za
                                  włączył i to dopiero po włączeniu klimy. A dmucha zimnym że aż strach :?:
                                  ja też tak jeździłem. Duży był kaput. Ale powinien chodzić!!!!!
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • bari76
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 49

                                    #18
                                    bari 76

                                    jeszcze jedno pytanko czy ktos grzebal przy klimie bo jak tak to czynnika moze byc tak za duzo jak i za malo przede wszystlim przecietny kowalski ma takie wyobrarzenie ze na wiosne trzeba jechac dobic gazu do klimy tak jak sie bedzyny do zbiornika tankuje najgozej ze wiekszosc serwisuw terz ma takie pojecien sam sie z tym spotkalem ale ja bylem tam zmienic tylko olej w silniku i poobserwowalem sobie co robili z klimom klijetowi to nie wytrzymalem zwrucilem im uwage ze jak ich cisnienie nie zabije to uszkodza sprezarke wzieli mnie na bok i prosili zebym im cos o wytlumaczyl to mi olej za darmo zmienia,,,,,,jesli by wiec czynnika bylo zaduzo czytaj wyzej jedz do kogos co tylko tym sie zajmuje on musi sie znac bo z tego zyje i napewno cie drogo nie skasuje a dowiesz sie wielu porzytecznych zeczy takich jak to ze klimke czeba wlaczyc 2-3 razn w miesiacu na 1-2 minuty chociarz w zimie tez tylko moze byc do1 raz na miesiac to na wiosne nie bedzie problemu z doobijaniem jesli moje jnfor pomogly toprosze odwdziecz sie w wiadomy sposub a tak w nawiasie u mnie wlaczaja sie 2 wetylatory na wolne obroty kazde auto z grupy VW to ma nie jestem pewny czy najnowsze modele nie maja plynnej regulacji obrotow nie mniej jednak powinny wystartowac z wolnych
                                    bari

                                    Komentarz

                                    • ruwado
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 14885
                                      • Octavia IV (NX3)

                                      #19
                                      bari76, ortografia!!!!!!!!!
                                      A fakt, że serwisy do klimy podchodzą tylko z kombajnem. Automat i dalej, na speca trudno trafić. A ASO to już w ogóle twierdzą, że klima jest bezobsługowa - dopóki się nie sp...li.
                                      Zamieszczone przez bari76
                                      klimke czeba wlaczyc 2-3 razn w miesiacu na 1-2 minuty
                                      niektórzy mówią, że raz na dwa tygodnie na 15 minut Ogólnie - klima musi być używana cały czas. W lecie chłodzi i osusza, w zimie osusza.

                                      I tutaj jest pewna paranoja. Ja wyznaję zasadę, że klima ma chodzic cały okrągły rok - spece od klimy tak twierdza, bo inaczej sprężarka się zaciera. Po 6 latach wg. mnie klima słabo chłodzi - bo... jak powiedział spec od klimy,jeżdżę cały czas z klimą (135.000 km) i sprężarka jest już "spracowana". :shock: Więc co robić? żeby klima (sprężarka) wyżyła ?
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz

                                      • bari76
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 49

                                        #20
                                        do wszystkich

                                        dla wiadomosci wszystkich o ile jest teperatura w granicach 25-28celcjuszy to nawet auto stojace na sloncu z z rozgrzanym silnikiem pracujace na wolnychobrotach z klima wlaczona na 1 bieg nawiewu z zewnatrz powinno co jakis czas zalaczyc wysokie obrot wetylator popracowac tak i przelaczyc na niskie jesli okreslic to procetowo to 65 % niskie 35%wysokie wjesli tak jest to znaczy ze w ukladzie panuja idealne warunki i klimka ma najlepsza sprawnosc a na termometrze wlozonym do nawiewu powinno sie pokazac pomiedzy 7 -12 stopni
                                        bari

                                        Komentarz

                                        • ruwado
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 14885
                                          • Octavia IV (NX3)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez bari76
                                          7 -12 stopni
                                          u mnie jest około 7 - 7,5
                                          a na zimno 6. A mnie się wydaje, że za gorąco - ostatnio usłyszałem "nie szukaj pan problemu".
                                          Zamieszczone przez bari76
                                          powinno co jakis czas zalaczyc wysokie obrot wetylator
                                          dokładnie i wtedy wyje - ale nie trzęsie silnikiem.
                                          pozdrawiam - Darek

                                          Komentarz

                                          • bari76
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 49

                                            #22
                                            odp

                                            wystarczy tyle co napisalem chodzi o przesmarowanie uszczelnien sprerzarki

                                            [ Dodano: Pią 10 Cze, 11 23:19 ]
                                            co do klimki w zimie to niezaspecijalny ponysl bo sprezarka jest gestym olejem zalana z powodu wysokich temp panujacych w komorze silnika .I durzo nirzszego czynnika freonu Jego cisnienie zalezy od teperatury i w zimie spada okolo dwie trzecie.co powoduje znaczne z urzycie sprerzarki bo jej wydajnosc zalezy od cisnienia wiec musi o dwie trzecie wiecej pracowac by wykonac ta sama robote a i tak cala wilgoc zostaje w aucie i to turz przy nagzewnicy wiec jesli wylaczymy klimke to szyba durzo szybciej zaparuje

                                            [ Dodano: Pią 10 Cze, 11 23:24 ]
                                            a wymiany oleju w sprezarce to jurz calkowity apsurd jesli tylko freon nie uciekl to olej sie wymienia razem ze sprezarkom czyli jest w niej dorzywotnio 12 lat doswianczenia pozwala mi to smialo powiedziec
                                            bari

                                            Komentarz

                                            • tomus7
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1896
                                              • Peugeot

                                              #23
                                              Zamieszczone przez dalw
                                              oba jak się włącza klimę
                                              i to się zgadza u mnie duży padł ale już wymieniony i chodzą oba :szeroki_usmiech

                                              [ Dodano: Nie 12 Cze, 11 10:11 ]
                                              Zamieszczone przez ruwado
                                              u mnie zawsze wyje wentylator jak klima jest obciążona. Wtedy jak włączy się na wyższy bieg, jest odgłos jak z odrzutowca

                                              Zamieszczone przez tomus7
                                              Widzę, że problem podobny do mojego tylko w 01 i 1,6 bęzyna. Jak włączę klimę a jest manualna to tak jak autor postu napisał wyje jak odkurzacz albo jeszcze głośniej mało tego to silnik zwalnia i szarpie ale dmuch zimne powietrze.
                                              u mnie wyje, ale jak np. postoi na słoneczku (zagrzeje się i wiatrak przejdzie na wyższy bieg) - jak po prostu jest włączona, to nie ma takiego objawu. Wiatraki chodzą raczej cicho. Silnik nie szarpie.

                                              Zamieszczone przez dalw
                                              jedna z przyczyn to niepracujący mały wiatrak
                                              w O1 mają chodzić 2 wiatraki przy włączonej klimie, a w O2? nie wiem.

                                              Zamieszczone przez tomus7
                                              No niestety po rozgrzaniu silnika ok 90 C na szafie klima na max i tylko mały się za
                                              włączył i to dopiero po włączeniu klimy. A dmucha zimnym że aż strach :?:
                                              ja też tak jeździłem. Duży był kaput. Ale powinien chodzić!!!!!
                                              Padniety był duży wiatrak i dlatego mały pracował na ful po wymianie zdecydowanie ucichło i chodzą dwa jest super :yay:
                                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                              Komentarz

                                              • karuzel
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 210

                                                #24
                                                Po dłuższej obserwacji stwierdzam następujące działanie klimatyzacji w moim pojeździe. Przy temperaturach powietrza 20 - 25 stopni, wiatrak pracuje cichutko (zakładam, że poprawnie). Odrzutowiec się włączał w największe upały i przy nagrzaniu samochodu stojącego na słońcu.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...